לא מחכים לחגים - יצאנו לבחור פרקטים, ואלו הדגמים המומלצים

מערכת שורש  ג תמוז, תשפ  6/25/2020

רצפת פרקט יכולה להוסיף טוויסט קלאסי לכל חדר בביתכם ולהעניק מראה אלגנטי, יוקרתי ונצחי. ישנם מספר דגמים וסוגי פרקטים שונים שתוכלו להשיג במחירים אטרקטיביים מהרבה מאוד סוגי ריצוף העץ השונים. בשביל לעזור לכם להגיע להחלטה יצאנו לבדוק את סוגי הפרקטים השונים והדגמים המומלצים המוצעים בשוק
.......................

לא מחכים לחגים - יצאנו לבחור פרקטים, ואלו הדגמים המומלצים
סוגי הפרקטים הפופולאריים
כבר עשרות שנים שרצפת פרקט הינה הבחירה המועדפת על ידי הרבה מאוד אנשים מסביב לעולם, הוא תורם המון למראה ומספק אין ספור שילובים עיצוביים ומתאים כמעט לכל חדר וחלל. הפרקטים מגיעים אלינו מהעבר הרחוק אי שם במאה ה-17 לספירה והיו נחלתם של אריסטוקרטים ועשירים שהיו מצפים את הרצפה בעץ עבה ויקר. בחמישים השנים האחרונות התחילו יצרני הפרקטים ליצור פרקטים דקים יותר במחירים יותר אטרקטיביים ונגישים לכולם!




צילום: פרקט בשרון
ישנם עשרות דגמים ועיצובים שונים שתוכלו לשחק ביניהם עם שלושה סוגים שונים מומלצים במיוחד של פרקטים:
פרקט עץ מלא - פרקט עץ מלא הוא הגרסה הקלאסית של רצפת הפרקט. הסגנון מגיע אלינו מאירופה של המאה ה-17. תוכלו למצוא פרקט עץ מלא במגוון רחב של דגמים, צורות וצבעים שונים כשהפופולרי ביותר זה סגנון הפישבון שנראה כמו חץ ההולך בכיוון אחד כמו משלוש בלי בסיס ושמזכיר במראה שלו עצמות גב של דג (מאנגלית פיש-בון).

פרקט למינציה - פרקט למינציה הינו הגרסה הזולה יותר של פרקט מעץ מלא. הפרקט עשוי חומר דמוי עץ שנקרא HDF. פרקט למינציה נחשב למאוד עמיד ויכול להגיע במגוון רחב של דוגמאות לבחירתכם. סוג של פרקט מאוד פופולארי וניתן לפגוש אותו לא רק בבית ודירות של אנשים פרטיים אלה גם בבית עסק, בתי מלאכה ואפילו אולמות ספורט בשל העמידות שלו.

פרקט עמיד במים - הפרקטים העמידים במים התחילו להיות יותר ויותר פופולאריים בשנים האחרונות והפכו ממש לצעקה האחרונה של עולם עיצוב הפנים. הם עשויים באותו סגנון של פרקט למינציה אך מצופים בחומר מיוחד הנקרא היידרסיל המונע חדירה של מים ובכך שומר על המראה המקורי של הפרקט, בלי שינויים בצבע, בלי להתנפח ובלי להיהרס. היתרון הברור של פרקטים מסוג זה הוא כמובן בכך שאינו רגיש למים (למרות שלא מומלץ להשאיר עליו מים לאורך זמן) לעומת פרקט למינציה ועץ מלא הדורשים ניקיון מיידי של מים מעליהם ולכן מהווה פתרון מעולה למטבחים.

לסיכום
פרקטים יכולים להיות פתרון מעולה לעיצוב הבית ויכולים להוסיף המון "אופי" לחלל ואווירה אירופאית קלאסית, גם (ובמיוחד) לבתים עם מראה מודרני. תוכלו למצוא פרקטים בשלל צבעים וסגנונות עם אין ספור אופציות מעולות שמתאימות לכל חדר ובמחיר אטרקטיבי מאוד ביחס לרצפות האבן השונות.